Chronische pijn therapie

Pijn is een beschermingsmechanisme van uw lichaam. Acute pijn heeft vaak een duidelijke oorzaak (verwonding, door uw enkel gaan of een infectie) en herstelt meestal volgens natuurlijk beloop. Pijn kan ook chronisch worden. Chronische pijn is pijn die langer dan 3 maand aanhoudt. Het kan zijn dat de oorzaak hersteld is maar dat de pijn blijft. Er zijn mogelijk meerdere factoren die de klacht in stand houden. Wij starten chronische pijn therapie met een uitgebreid gesprek en onderzoek om een duidelijk beeld van uw situatie te krijgen.

Behandeling chronische pijn therapie

Na een uitgebreide intake en onderzoek stelt uw fysiotherapeut samen met u een behandelplan op. Tijdens het onderzoek luisteren wij naar uw belevingen en belemmering in het dagelijkse leven. Bij pijnklachten is het belangrijk om te begrijpen hoe ons pijnsysteem werkt, waar het vandaan komt en waarom u deze klachten ervaart. Het behandelplan zal specifiek op uw hulpvraag en doelen worden afgestemd. Bij de behandeling kunt u denken aan; pijneducatie, opbouw van uw belastbaarheid, lichaamsbewustwording, controle over uw klacht en vertrouwen herwinnen in eigen lichaam.

Meer informatie

Bent u nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Bij interesse, vragen of het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met de praktijk op telefoonnummer 0515 430038. U kunt ook een afspraak maken via de website. Voor chronische pijn therapie kunt u fysiotherapeute Irene Wiersema selecteren.

Irene Wiersema