Reducept Methode

Wat is de Reducept Methode?

De Reducept Methode is een CE geaccrediteerde, innovatieve digitale training voor het bestrijden van chronische pijn. Bij deze methode worden de hersenen getraind om anders met pijn om te gaan. Door de nieuwste wetenschappelijke inzichten op het gebied van pijneducatie, psychotherapie en digitale therapeutische interventies te combineren, geeft het gebruikers de kennis over hoe chronische pijn werkt en hoe het hun lichaam beïnvloedt.

Reducept pijneducatie

Als onderdeel van de behandeling nodigt Reducept patiënten uit voor een virtuele ontdekkingsreis waarbij ze een actieve rol spelen in controle krijgen over hun pijn. Het geeft patiënten pijneducatie en vaardigheden voor pijnbeheersing door de virtualisatie van het lichaam in de VR Game op basis van verschillende evidence-based technieken. Reducept geeft patiënten, die vaak al jaren pijn hebben, de juiste kennis, praktische hulpmiddelen en meer dan dat, het geeft hen verlichting en een positief perspectief. Reducept biedt een duurzame oplossing voor chronische pijn zonder bijwerkingen.

Reducept houdt zich volledig aan de richtlijnen van de WHO, IASP, NHG en Zorgstandaard Chronische Pijn, en maakt gebruik van evidence-based psychologische behandeltechnieken zoals CGT, ACT, EMDR, Mindfulness en Hypnotherapie.

KLIK HIER VOOR DE REDUCEPT EDUCATIE VIDEO

Wanneer komt u in aanmerking voor Reducept?

Reducept kan ingezet worden als standaard pijneducatie en pijnmanagement voor iedereen die 3 maanden of langer pijn heeft, onafhankelijk van de oorzaak, het type pijn, de plek van de pijn en/of de verklaring van het pijnprobleem.

Wanneer u in aanmerking komt voor de Reducept-methode, zal uw fysiotherapeut u een overzicht van het programma geven en het stappenplan met u bespreken.

Onderdelen van de Reducept methode

Reducept bestaat uit vijf verschillende componenten: de VR-games, het protocol, het werkboek, het dashboard en de ledenpagina. Waar VR wordt ingezet in de behandelsetting, kunnen patiënten thuis aan de slag met het werkboek en de informatie op de ledenpagina.

Wordt een Reducept behandeling vergoed?

De eerste 4-6 Reducept behandelingen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering en vallen onder de E-health in de fysiotherapeutische zorg. Mochten meer sessies wenselijk zijn dan kunt u het Reducept abonnement afnemen voor € 40,- per maand. Hiervoor krijgt u vier keer per maand 30 minuten Reducept, inclusief toegang tot het patiëntenportaal. Dit abonnement is maandelijks opzegbaar.

Niet aanvullend verzekerd?

Geen probleem, u kunt ook gelijk starten met het Reducept abonnement voor € 40,- per maand.

Meer informatie

De behandeling begint met een intake bij een fysiotherapeut. Daarna start u met de eerste VR sessie bij een Reducept therapeut, deze duurt ongeveer 40 minuten. De daaropvolgende sessies duren ongeveer 30 minuten.

Afspraak maken

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken?  Bel of mail ons gerust op 0515 430038 / info@fysiomaks.nl. U kunt ook contact met ons opnemen via onze contactpagina. Voor deze behandelmethode kunt een afspraak maken in Sneek, Koudum, Makkum en Workum.

Bron: www.reducept.com